Vyhledávač | Reální uživatelé | Zobrazených stránek | Návštěvy | Prům. délka návštěvy | Prům. zobrazení stránek / návštěva |
---|---|---|---|---|---|
Zboží.cz | 151 310 | 2 834 896 | 302 760 | 0:05:57 | 9,36 |
Heureka.cz | 140 356 | 2 125 888 | 275 260 | 0:05:48 | 7,72 |
SrovnaniCen.cz | 20 262 | 98 476 | 35 407 | 0:02:25 | 2,78 |
Hyperzboží.cz | 10 730 | 39 075 | 18 255 | 0:01:38 | 2,14 |
Hledejceny.cz | 9 194 | 47 495 | 15 689 | 0:01:55 | 3,03 |
Monitor.cz | 1 030 | 6 423 | 3 160 | 0:01:03 | 2,03 |
Průměrné denní hodnoty za březen 2012, jak je spočítal pan Mergado dle veřejných dat z NetMonitoru.
Co jednotlivá čísla znamenají:
- reální uživatelé, jednotliví uživatelé, přistupují na daný vyhledávač,
- zobrazených stránek, průměrný počet zobrazených stránek,
- návštěvy, jeden uživatel může učinit více návštěv, toto je celkový počet návštěv,
- průměrná délka návštěvy, průměrný čas, který uživatel strávil na webu během jedné návštěvy,
- průměrný počet zobrazení stránek, počet stránek, které v průměru zobrazili uživatelé při jedné návštěvě.
Všimnete si zásadně odlišné délky návštěvy a průměrného počtu zobrazených stránek při jedné návštěvě, které odlišují Zboží.cz s Heurekou od ostatních vyhledávačů. To vypovídá to podrobném procházení těchto vyhledávačů uživateli, kteří s nimi aktivně pracují. Na to jsme se ale neptali. Chtěli jsme vědět, který vyhledávač zboží je v ČR největší. Pro odpověď na tuto otázku si musíme tabulku ještě upravit.
Heureka.cz a její ekosystém podle NetMonitoru
Heureka dodává výsledky vyhledávání nejen na Heureka.cz, ale také na SrovnaniCen.cz, které je NetMonitoru zastoupeno také. Navíc dodává výsledky vyhledávačům Seznamzboží.cz či Nejlepší ceny.cz, které NetMonitor nesleduje. Pokud sečteme výsledky Heureka.cz a SrovnaniCen.cz, bude tabulka vypadat takto.
Vyhledávač | Reální uživatelé | Zobrazených stránek | Návštěvy |
---|---|---|---|
Heureka | 160 618 | 2 224 364 | 310 667 |
Zboží.cz | 151 310 | 2 834 896 | 302 760 |
Hyperzboží.cz | 10 730 | 39 075 | 18 255 |
Hledejceny.cz | 9 194 | 47 495 | 15 689 |
Monitor.cz | 1 030 | 6 423 | 3 160 |
Výsledky vyhledávačů zboží po sečtení Heureka.cz a SrovnaniCen.cz do jedné položky Heureka.
Heureka.cz a její ekosystém pod lupou
Protože tabulka výše stále neobsahuje Seznamzboží.cz a Nejlepší ceny.cz, požádal jsem Tomáše Hodbodě (CEO Heureka.cz) o podrobnější informace o tom, jak si stojí menší vyhledávače, které zobrazují reklamy z databáze Heureky. Ten mi odpověděl:
“…Bereme-li SrovnaniCen jako oficiálně měřené a k němu porovnáváme velikost ostatních serverů, Nejlepsiceny a SeznamZbozi dohromady mají přibližně stejnou velikost jako SrovnaniCen:
- Srovnanicen: 100 %
- NejlepsiCeny: 68 %
- SeznamZbozi: 41 %…”
Kdybychom tedy tyto informace doplnili do uvedené tabulky, vypadala by asi takto.
Vyhledávač | Reální uživatelé | Zobrazených stránek | Návštěvy |
---|---|---|---|
Heureka | 180 000 | 2 321 000 | 345 000 |
Zboží.cz | 151 310 | 2 834 896 | 302 760 |
Hyperzboží.cz | 10 730 | 39 075 | 18 255 |
Hledejceny.cz | 9 194 | 47 495 | 15 689 |
Monitor.cz | 1 030 | 6 423 | 3 160 |
Výsledky vyhledávačů zboží po sečtení Heureka.cz a SrovnaniCen.cz a započtení odhadů pro Nejlepší ceny.cz i Seznamzboží.cz.
Výsledky v položce Heureka.cz jsou odhadem, na rozdíl od ostatních dat, která nám poskytl NetMonitor. Proto Čísla v řádku Heureka končí nulami.
Těsné rozdíly ve všech ukazatelích
Rozdíl mezi Heurekou a Zboží.cz je opravdu malý. Zatímco samostatně vede Zboží.cz ve všech ukazatelích, sečteme-li výsledky Heureky se satelitními vyhledávači, kam Heureka dodává výsledky vyhledávání, předběhne Heureka Zboží.cz v počtu reálných uživatelů a počtu návštěv. Díky hlubšímu procházení webu si Zboží.cz i tak udrží první příčku v počtu zhlédnutých stránek.
Váš Mergado.