V poutavou detektivku se zvrtlo hledání největšího vyhledávače zboží. Získal jsem pro vás totiž nová data, která do boje mezi konkurenty vnášejí více “světla”. Pojďme si vše povědět pěkně po pořádku.

Duben 2012 dle NetMonitoru

Při srovnání tržních podílů vyjedeme z dat auditu návštěvnosti NetMonitor za duben 2012. V metodice navážeme na minulý článek o tržních podílech vyhledávačů zboží. První část výpočtů tedy proběhneme ve zkratce.

Vyhledávač Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy
Zbozi.cz 142 014 2 731 876 288 892
Heureka.cz 133 041 2 069 164 265 264
Srovnanicen.cz 20 191 98 586 35 855
Hyperzbozi.cz 11 853 46 998 20 531
Hledejceny.cz 8 996 48 957 15 624
Monitor.cz 1 659 5 906 2 936

Návštěvnost auditovaných vyhledávačů zboží dle NetMonitoru v dubnu 2012.

Od minula víme, že Heureka zobrazuje inzerci na velkých satelitních webech SrovnaniCen.cz, Seznamzboží.czNejlepší ceny.cz. Tomáš Hodboď nám také prozradil přibližné výsledky těchto webů.

Do hry vstupuje Srovnáme.cz

Nově jsme získali data o návštěvnosti Srovnáme.cz. To zobrazuje reklamu jak na doméně Srovnáme.cz, tak Naakup.czPorovnani-ceny.cz. Srovnáme.cz není členem NetMonitour. Data dle Google Analytics jsou následující.

Doména Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy
Srovname.cz 7 167 21 000 8 767
Naakup.cz 1 867 3 000 2 000
Porovnani-ceny.cz 1 767 3 333 2 000
CELKEM 10 800 27 333 12 767

Návštěvnost skupiny webů Srovnáme.cz.

Celkové pořadí TOP vyhledávačů zboží

Dejme tedy získaná data do jedné tabulky. Řádek Heureka uvádí souhrnně výsledky rodiny webů Heureka a je odhadem. Řádek Srovnáme pak uvádí součet hodnot za celou rodinu webů Srovnáme.cz. Pozor, tato data pocházejí z Google Analytics, nikoliv NetMonitoru. Mohou mít tedy mírně odlišný charakter. Pro rámcové srovnání nám však postačí.

Vyhledávač Reální uživatelé Zobrazených stránek Návštěvy
Heureka 175 000 2 275 000 340 000
Zbozi.cz 142 014 2 731 876 288 892
Hyperzbozi.cz 11 853 46 998 20 531
Srovnáme 10 800 27 333 12 767
Hledejceny.cz 8 996 48 957 15 624
Monitor.cz 1 659 5 906 2 936

Top vyhledávače zboží.

Těsné soupeření Heureky a Zboží.cz se nám potvrdilo. Novinkou pak je velmi těsný rozdíl mezi Srovnáme.czHledejceny.cz. Tito matadoři vyhledávání zboží v ČR spolu soupeří o čtvrtou resp. pátou pozici našeho žebříčku TOP vyhledávačů zboží a každý má navrch v jiných metrikách.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.