V MERGADU řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.
Vytvořte si master feed a zbavte se nutnosti úprav v každém exportu zvlášť
V MERGADU řídíte inzerci na zbožácích tak, že si v něm vytváříte exporty, ve kterých upravujete potřebná data. Pokud máte více exportů a některé úpravy vykonáváte opakovaně v každém exportu zvlášť, zefektivníte tento proces vytvořením master feedu. Ukažme si, jak si ho nastavíte, abyste značnou část úprav dokázali vykonat hromadně.
Vyřešte všeobecné úpravy feedu naráz
Mít master feed v MERGADU znamená udělat si „hlavní“ export navíc a z jeho výstupní URL adresy si následně vytvořit všechny „menší“ exporty. Hlavní export vám usnadní nastavení všeobecných a základních úprav dat. V jednotlivých exportech si budete upravovat pouze nezbytné, konkrétní úpravy pro daný srovnávač zboží.
Oba způsoby úpravy dat také můžete kombinovat. Feedy e‑shopů samozřejmě opravíte i pomocí výběrů a pravidel tak, jak jste zvyklí.
Jaké je schéma master feedu v MERGADU
Výhody master feedu
- odpadá nutnost vykonávat stejné úpravy v jednotlivých exportoch
- změny uskutečníte rychle, jednoduše, na jednom místě a bez potřeby zopakovat úkon ve zbývajících menších exportech
Získejte v MERGADU dokonalý přehled o exportech, které jste vytvořili z master feedu. V sekci Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení najdete za adresou výstupního souboru šipku, pod kterou najdete všechny exporty vytvořené z master feedu.
Symbol šipky stejným způsobem (v menu Nastavení a na podstránce Všeobecné nastavení) rozkliknete i v jednotlivých exportech. Najdete zde zdroj, ze kterého je export vytvořený. Názvy jednotlivých exportů jsou tvořené odkazy. Z master exportu se tak snadno prokliknete do menšího exportu a naopak.
Typické příklady použití master feedu v MERGADO Editoru
1. Pokud vstupní feed není konzistentní, nebo neobsahuje úplná data (z tohoto důvodu v každém exportu pak budete muset opravovat to samé). Konkrétně:
- chybějící název výrobce v názvu produktu, který vyžadují srovnávače Heureka, Zboží.cz, GLAMI
- špatné/neexistující EAN kódy – tento údaj je vhodný téměř pro všechny srovnávače
- neúplné nebo chybějící parametry produktů, které jsou pro určitý sortiment na zbožových srovnávačích dokonce povinné a využívají se také pro parametrické filtry kategorií (u Heureky, Zboží.cz, GLAMI, FAVI, Biana, Google Nákupů)
Opravou těchto dat v master exportu nebudete muset tyto opravy provádět v každém dílčím exportu, který z master feedu vychází.
2. Pokud vstupní feed obsahuje nechtěné produkty pro inzerci. Typicky se jedná o příliš levné produkty, produkty s nízkou marží, vyprodané produkty, příslušenství, unikátní zboží, apod.
Když takové produkty v master exportu skryjete, už je nebudete muset skrývat v navazujících exportech.
3. Nastavení ceny dopravy na jednom místě pro všechny srovnávače. Pokud ceny dopravy a možné dopravce nastavíte v master exportu, tak nejen, že nemusíte nastavovat dopravce v každém navazujícím exportu, ale usnadníte si práci i při budoucích změnách. Jestli například na e‑shopu změníte ceny u nějakého dopravce, nebo zavedete novou dopravní službu, postačí vám, když změnu provedete pouze v master exportu. Do všech navazujících exportů se taková změna dostane automaticky.
Zapomeňte na složité a pracné prohledávání jednotlivých administrací zbožových srovnávačů, abyste vypátrali, kde a jak v nich nastavit ceny dopravy. Pomocí master exportu vše vyřešíte z jednoho místa.
Jak se orientovat v menu master exportu
1. Pokud z vašeho master exportu načítají výstupní feed nějaké další exporty v MERGADO Editoru, jejich soupis najdete v menu master exportu:
Nastavení -> Obecná nastavení -> pod “šipkou dolů” u výstupní URL feedu
2. Pokud nějaký export jako vstupní feed používá ten výstupní z master exportu, najdete ho opět v menu tohoto exportu:
Nastavení -> Obecná nastavení -> tentokrát pod “šipkou dolů” u vstupní URL najdete odkaz vedoucí přímo do master exportu:
NEZAPOMEŇTE: Master feed znamená export navíc – proto budete mít víc produktů na výstupu. Změna jejich množství může ovlivnit cenu za používání MERGADA.
Systém využívání master feedu a jednotlivých exportů vám dokáže ušetřit mnoho práce. Usnadníte si s ním pracnou úpravu dat a inzerci na vašem e‑shopu zacílíte přímo na konkrétní zbožák. Pokud si s nastavením Mergada stále lámete hlavu, projděte naše videonápovědy. Najdete v nich detailní postupy, jak s naším nástrojem pracovat.
Mohlo by vás zajímat:
Petra Marková
Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.