Jak vyladit feed pro Spartoo?

Nedávno jsme vám představili novou možnost pro inzerování módy a obuvi, mezinárodní marketplace Spartoo. Pojďme se podívat, jak inzerci vyladit tak, aby se správně zobrazovala a vydělávala. 

Povinné elementy jsou ve feedu pro Spartoo následující:

  • <REFERENCE_PARTENAIRE>
  • <MANUFACTURERS_NAME>
  • <PRODUCT_STYLE>
  • <PRODUCT_SEX>
  • <SIZE>
  • <SIZE_NAME>
  • <SIZE_QUANTITY>
  • <PRODUCT_PRICE>

Mergado některé z nich převádí a vytváří samo, jiné je potřeba do feedu doplnit a naplnit je správným obsahem. Pojďme se na možnosti nastavení podívat. 

1) Identifikátor produktu

Element <REFERENCE_PARTENAIRE> neboli unikátní ID produktu, které smí obsahovat alfanumerické znaky a pomlčku, podtržítko nebo tečku. Mergado ho vytváří z <ITEM_ID>.

2) Značka produktu

Neboli element <MANUFACTURERS_NAME> si bere automaticky informace z elementu <MANUFACTURER>.

3) Úprava kategorií

Spartoo nepoužívá klasický strom kategorií, ale umožňuje e‑shopu zařadit se do různých kategorií. Každá kategorie má přitom svoje vlastní číslo, které je nutné do feedu vložit.

Prakticky jde tedy o použití pravidla Hromadná úprava kategorií, ve kterém pro všechny produkty necháte předvyplnit vstupní kategorie a následně podle povahy svého sortimentu zadáte potřebné kategorie číslem. Kompletní seznam číselných kódů pro jednotlivé kategorie najdete tady nebo v administraci Spartoo. 

Pro správné zobrazení je potřeba používat podkategorie (v dokumentu jsou zobrazené netučně), makro kategorie (v dokumentu zobrazené tučně) použijte jen v případě, kdy nenajdete správnou podkategorii. 

 

4) Přidání parametrů

a) Pro ženy nebo pro muže?

Začněte vytvořením výběrů pro jednotlivé skupiny produktů. Např. pokud vycházíte z feedu pro Heureku, vytvořte výběr produktů, obsahujících v elementu <PARAM>určení</PARAM> hodnotu Dámské. 
Klíčový parametr na Spartoo <PRODUCT_SEX> potom pro tento výběr naplňte hodnotou F (viz tabulka). 

Tabulka pro nastavení určení zboží:

  • H Muži
  • F Ženy
  • M Kombinované
  • K Děti
  • G Dívčí
  • B Chlapecké

b) barva

Sice patří mezi nepovinné elementy, pro inzerci oblečení je ale víc než klíčová. Pro barvy postupujte stejně jako u velikostí (jen vytváření výběrů proběhne skrze element PARAM|Barva). Uvádějte ji do elementu <COLOR_ID>, který se následně používá pro filtrování produktů na stránce. Pokud není toto značení dodáno, je možné použít “matching” spárování barev, pro spárování vašich barev a barev Spartoo. Element  <PRODUCT_COLOR> potom vepíše barvu do detailu produktu. 

Kódy pro jednotlivé barvy jsou potom následující: 

  • 1    Bílá
  • 4    Žlutá
  • 7    Oranžová
  • 8    Červená
  • 13    Růžová
  • 15    Fialová
  • 19    Modrá
  • 25    Zelená
  • 28    Hnědá
  • 35    Šedá
  • 38    Černá
  • 41    Zlatá
  • 46    Stříbrná
  • 534    Other
  • 6887    Béžová

c) velikost

Do elementu SIZE patří velikost zboží, kterou je nutné uvádět v elementu <SIZE_NAME>, a to v konkrétním formátu podle typu zboží. (Mergado ji bude v budoucnu převádět, teď je ale nutné toto manuálně převést). Správný formát a typ velikosti pro vaše zboží najdete zde


Nezapomeňte také uvádět počet kusů skladem, a to v elementu <SIZE_QUANTITY>. Tento element nepatří mezi standardní prvky XML feedu, možná proto bude nutné i vývojářsky do feedu zasáhnout. 

5) Práce s cenou a slevou

Cenu produktu převádí Mergado do elementu <PRODUCT_PRICE>. Zároveň můžete na Spartoo pracovat i se slevou a to tak, že zadáte informaci o původní ceně do vnořeného elementu <DISCOUNT|PRICE_DISCOUNT> a míru slevy v % do elementu <DISCOUNT|RATE>. Kromě toho je potřeba vyplnit ještě počáteční a koncové datum slevy, a to do elementů <DISCOUNT|STARTDATE> a <DISCOUNT|STOPDATE>, viz příklad:


<discount>

                   <startdate>1199170800</startdate>

                   <stopdate>1204354800</stopdate>

                   <rate>20</rate>

</​discount>

 

Pokud tyto informace ale nemáte ve vstupním feedu, bude jejich naplnění spíše náročnější disciplínou. 

Inzerujete na Spartoo? Napište svoje zkušenosti do fóra!

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.