Správné použití a korektnost informací elementů ve feedu je základ úspěšné kampaně na zbožových srovnávačích. Element PRODUCTNAME je na Zboží.cz důležitý tag, který vám pomůže s více záležitostmi. Dnes si ukážeme, jak jeho pomocí správně spárovat produkty.
Jak párovat produkty na Zboží.cz
Na Zboží.cz se ke správnému spárování položek e‑shopu v současnosti používá pouze element PRODUCTNAME. Pro spárování je v elementu PRODUCTNAME potřeba nastavit stejný název, jako má už existující produktová karta na Zboží.cz.
Co když produktová karta není založena?
Pokud pro daný produkt není založena produktová karta a existuje více stejných nabídek od různých prodejců, můžete o její založení požádat v administraci Zboží.cz. Najdete ho na dvou místech – v horní části administračního rozhraní a v záložce Provozovna u dané provozovny.
Seznam po obdržení takové žádosti zkusí název produktu vyhledat na Zboží.cz. Když se najdou další prodejci, vytvoří produktovou kartu.
Jak na Zboží párovat pomocí Mergada
Pomocí Mergada obsah elementu PRODUCTNAME jednoduše upravíte. Můžete tak např. doplnit výrobce a jiné informace, kterými lépe docílíte požadovaného názvu.
Filip Vašíček, specialista na vyhledávače zboží z agentury Besteto, při párování produktů na Zboží.cz za použití Mergada doporučuje následující kroky:
- v párovacím nástroji v administraci Zboží.cz si vyhodnotíme stav spárovanosti a zaměříme se na TOP sortiment/výrobce/produkty s nejvyšší marží – dle zadání klienta
- u jednotlivých produktů si zvolíme vybraná klíčová slova z názvu produktu, která jsou dostatečně unikátní a podle toho zkoušíme produkt dohledat ke spárování
- je dobré zkoušet zadávat např. produktová čísla (dobře funguje i vyhledávání pomocí EAN kódu) – většinou se dá rychle zjistit, jestli produkt už v katalogu je
- u produktů, které nejsou unikátní nabídkou, opravíme v Mergadu data ve feedu tak, aby šla založit produktová karta (měsíčně lze založit 50 nových produktových karet) – doplní se výrobce, případně potřebné parametry (velikost, barva apod.)
Čím víc produktů spárujete, tím víc bude e‑shop vidět mezi ostatními a získá víc konverzí.
Máte k párování produktů nějaké další otázky? Napište na naši podporu, anebo se podívejte, jestli už někdo stejný problém nevyřešil na našem fóru.