Pojmenujte správně produkty na Zboží.cz

Nedávno jsme si ukázali, že tag PRODUCTNAME slouží na Zboží.cz jako jediný element pro párování. Dnes si popíšeme, jak je tag PRODUCTNAME důležitý pro správné pojmenování produktů.

Nedávno jsme si ukázali, že tag PRODUCTNAME slouží na Zboží.cz jako jediný element pro párování. Dnes si popíšeme, jak je tag PRODUCTNAME důležitý pro správné pojmenování produktů.

Co musí tag PRODUCTNAME obsahovat

Specifikace Zboží.cz určuje použití tagu PRODUCTNAME u jednotlivých produktů ve feedu jako povinné. Jeho doporučená délka je 70 znaků, maximální potom 255 znaků. Aby potenciální zákazník odlišil nabídku vašeho klienta od ostatních, musí nabídka obsahovat údaje podle příslušné kategorie produktů. Název nesmí obsahovat žádné prvky specifické jen pro daný obchod, pouze obecné pojmenování.

Struktura údajů v PRODUCTNAME:

  • Výrobce
  • (Produktová řada)
  • Produktové označení
  • Varianta

Příklad:

<PRODUCTNAME>MICROSOFT Xbox One 1TB</PRODUCTNAME>

Využívejte také element PRODUCT

Zboží.cz element PRODUCT neuvádí jako povinný. Využít ho se přesto hodí, protože se jeho hodnota zobrazuje ve fulltextu. Tedy pokud někdo na Zboží.cz vyhledává, ve výsledcích hledání vidí právě hodnoty z elementu PRODUCT.

Co musí tag PRODUCT obsahovat:

Největší rozdíl mezi tagy PRODUCTNAME a PRODUCT je, že oproti obecnému PRODUCTNAME obsahuje element PRODUCT specifické informace. Tedy údaje, díky kterým bude klientova nabídka odlišitelná od ostatních nabídek. Jedná se tak o rozšíření tagu PRODUCTNAME, které může obsahovat přívlastky jako např. “+ dárek zdarma”.

Maximální počet znaků, jenž se na Zboží.cz budou zobrazovat, je 64. V názvu položky zboží smí být pouze jeden vykřičník.

Pojďme si to shrnout. Abyste ve feedu pro Zboží.cz měli všechny produkty správně pojmenované, musíte využít obecné pojmenování pomocí elementu PRODUCTNAME. Pokud chcete, aby byly produkty adekvátně pojmenované ve fulltextu, použijte element PRODUCT, do kterého můžete zadat specifické informace týkající se právě vašeho obchodu.

Používáte k optimalizaci inzerce na zbožácích Mergado? Staňte se naší certifikovanou agenturou a zatraktivněte vaše služby naším certifikátem.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.