Polská e‑commerce je nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu v Evropě. Stejně jako ostatní trhy, je i ten polský ovlivněný situací v době pandemie Covid-19. Udělejte si přehled o tom, co se děje. V náročném období tak snáze zacílíte svoji inzerci a oslovíte více zákazníků.
Aktuální informace se vám budou hodit
- Polský elektronický obchod meziročně roste o 18 %.
- Jeho aktuální tržní hodnota je okolo 51 miliard PLN.
- Uživatelů tamního elektronického obchodu je víc než 28 milionů.
Změny v polské e‑commerce během pandemie
- 38 % místních uživatelů internetu dalo během krize přednost nákupu online
- 37 % polských spotřebitelů volí elektronický obchod před maloobchodem, protože se zdá být bezpečnější volbou
- nakupování prostřednictvím internetu častěji využívají obyvatelé menších měst a vesnic
O jaké produkty je v Polsku v období karantény největší zájem?
- Poláci online nejvíc nakupují potraviny, čisticí prostředky, oblečení, obuv a zdravotnické výrobky
- obecně převládá skepse vůči produktům souvisejícím s koronavirem – bývají špatně popsané, jsou v nabídce, ačkoliv jsou vyprodané, často jsou pochybného původu či kvality
Podpora prodejců je stěžejní
U zákazníků v průběhu karantény vzrostly obavy o bezpečnost nákupu konkkrétního zboží. Aby zabránily jejich stresu a nepřipravily se tím objednávky, začaly e‑shopy tuto skutečnost transparentněji komunikovat prostřednictvím zákaznických podpor. Kromě toho na svých webech a sociálních sítích sdílely informace o způsobech, jakými se e‑shop vyhýbá šíření Covid-19.
Klesá využívání agentur, roste používání marketingových nástrojů
Téměř většina prodejců musela nějakým způsobem zredukovat svoje náklady. Tato situace nejvíce postihla marketingové agentury – jejiz pracovní zátěž klesla ze 6,3 % na 3 %. Mnoho e‑shopařů dala přednost spravování inzerce svépomocí za využití marketingových nástrojů.
Mezi ně patří právě Mergado – jeho používáním zvládnete sami automatizovaně nastavit jednotlivé úkony vaší inzerce. Díky tomu odstraníte manuální chyby, hromadnými úpravami zrychlíte optimalizaci celé produktové reklamy a ušetříte peníze za práci agentury.
Nepřehlédněte další důležitá čísla polského obchodu z tohoto článku webu Ecommerce News.
- 76 % polských uživatelů internetu zajímá, jestli je chování e‑shopů příznivé pro životní prostředí
- 44 % nakupujících online je připraveno, že si na doručení počkají delší dobu
- 57 % zákazníků polského onlinu používá uzamykatelné skříňky Paczkomatů
- 76 % nakupujících na e‑shopech zastává názor, že uzamykatelné skříňky jsou ekologičtějším řešením než doručení kurýrní službou
Situace kolem koronaviru změnila polský elektronický obchod, ale jeho existenci neohrožuje. Pochopte, jak aktuálně funguje – zvýšíte tím šanci, jak ve velké konkurenci uspět se svým e‑shopem. Svoji inzerci zvládnete nastavovat sami pomocí Mergada. Na jeho vyzkoušení máte 30 dní zdarma.
Mohlo by vás zajímat: