Nevěnujte pozornost prodeji pouze do Vánoc. Čím dál více lidí si nechává nákup – klidně i dražšího – zboží na povánoční slevy. Připravte se důkladně na výprodeje v tomto období. Pokud se nad povánočními strategiemi zamyslíte správně, přinesou vašemu e‑shopu další zisk.
Jak se připravit na povánoční výprodeje
Tvorba strategií pro povánoční prodej by měla začít volbou vhodného sortimentu. Minulé roky sice ukazují, že se dobře daří dražšímu zboží, ale pokud e‑shop včas vytvoří účinnou reklamu, dokáže prodat produkty téměř jakékoliv kategorie. Zákazníci po Vánocích často využívají dárkové kupóny. V povánočním období také začínají například s novoročními předsevzetími, na které se dá zajímavě cílit.
Příprava na povánoční prodej zahrnuje mnoho úkonů, které jsou stejné jako před Vánocemi. Některá úskalí se však liší.
Na co nezapomenout při tvorbě povánočních strategií
Zajistěte si dostatek zboží
- Naskladněte dostatečné množství produktů a vytvořte jim zajímavé ceny.
- Při cenotvorbě však myslete na to, aby vaše ceny působily věrohodně. V minulosti někteří prodejci nejdříve uměle navýšili ceny, aby pak mohli nabízet opticky lákavé slevy o desítek procent. Příliš vysoké slevy by proto mohly některé zákazníky odradit.
- Usnadněte zákazníkům orientaci vytvořením speciálních kategorií. Vhodně zvolte nové cílové skupiny pro povánoční období.
Zamyslete se nad tím, kdo budou vaši zákazníci
- Vytvořte si publika uživatelů, kteří ve vašem obchodě byli, ale nenakoupili.
- Oslovte je po Vánocích znovu např. pomocí dobře cíleného mailingu.
Připravte kvalitní placenou reklamu
- Vytvořte speciální inzerci ve fulltextu, obsahové síti či remarketingu.
- Nachystejte povánoční bannery (např. pomocí vychytané aplikace Feed Image Editor), slogany, nebo texty PPC reklam.