Vše si představme na příkladu Mergadova tarifu Basic. Ten stojí 286 Kč bez DPH měsíčně. Při platbě na 6 měsíců lze získat slevu 10 %, připlatbě na 12 měsíců pak slevu 20 %.
Výhody platby měsíčně:
- peníze vám nikde “nevisí”, můžete je točit např. ve zboží
- ušetříte v případě, že byste spolupráci skončili v průběhu zaplaceného období
Nevýhody platby měsíčně
- více papírování
- nezískáte slevu
A teď si to zkusme spočítat
Předpokládejme období 12 měsíců. Zpracování jedné faktury trvá 15 minut, včetně zadání příkazu v internetovém bankovnictví, předání účetní a navrácení se k původní práci. Vaši práci oceňme na 300 Kč/h. Přijde-li Vám částka vysoká, pak vězte, že obsahuje i režie!
Platba na měsíc
Cena služby za měsíc | 286 Kč |
Sleva | 0 Kč |
Cena zpracování faktury | 75 Kč |
Celkem 1 měsíc | 361 Kč |
CELKEM za 12 měsíců | 4.332 Kč |
Platba na 12 měsíců naráz
Cena služby za 12 měsíců | 3.432 Kč |
Sleva za 12 měsíců, 20 % | 686 Kč |
Cena zpracování faktury | 75 Kč |
Celkem 1 měsíc | 235 Kč |
CELKEM za 12 měsíců | 2.821 Kč |
V našem případě byla platba na 12 měsíců předem nakonec pro podnik o 1.511 Kč levnější.
Jak jste na tom vy?
Cílem článku bylo ukázat, že někdy je třeba započíst opravdu všechny náklady. Jak je na tom Váš podnik, si již dopočítáte snadno sami.
A pokud byste chtěli změnit délku fakturačního období, pak pokračujte do nastavení uživatelů v Mergadu.