Proč 10 ∗ 1 ≠ 1 ∗ 10
Protože řada internetových služeb, které přivádí na stránky e‑shopů nakupující uživatele, bojuje proti „duplicitě“. Snaží se nezobrazovat reklamy/výsledky vyhledávání dvou a více velice podobných webů.
Jak se brání duplicitě TOP zdroje návštěvnosti české e‑commerce
Heureka
Heureka aktivně vyhledává duplicitní e‑shopy. Jejich inzerci pak vypne. Klíčem pro vypnutí je fakt, že se nabídka e‑shopů překrývá z velké části a že jejich provozovatel je stejný.
Zboží.cz
Dříve postupovalo podobně jako Herueka. V roce 2012 zavedlo speciální zápis na Firmy.cz, který umožnil druhý e‑shop na Zboží.cz spustit. Ročně tento zápis stál 5000 Kč.
Dlouhodobě se snaží znevýhodňovat duplicitní weby. V praxi to funguje jen částečně.
Seznam.cz
Fulltextový vyhledávač Seznamu se taktéž snaží duplicitní weby nezobrazovat. V praxi to funguje jen částečně.
Jak postupovat, když na duplicitní e‑shopy narazíte
Administrátorům občas nějaká ta duplicita uteče. V takovém případě doporučuji kontaktovat podporu dané aplikace a na situaci ji upozornit. Je to lepší, než kdybychom všichni klonovali své e‑shopy a český kout internetu zaplevelili duplicitním obsahem ještě víc.