V prvním článku o inzerci na Google Shopping jsme si prošli základy. V dnešním pokračování se podíváme na to, jak vytvořit Google účty Merchants, Ads a Analytics a navzájem je propojit. Vše zvládneme v pár krocích.
Jak vytvořit a propojit Google Merchants, Ads a Analytics
Přihlaste se do Google Merchant Centra
V předešlém článku jsme si řekli, že základem inzerce na Googlu je vytvořit si vlastní Google účet. Po jeho vytvoření se potřebujete přihlásit do Google Merchant Centra.
Zde:
- vyberte stát, ze kterého pochází váš e‑shop
- vyplňte jméno e‑shopu
- zadejte URL vašeho webu
- odsouhlaste obchodní podmínky
- a pomocí emailu ověřte váš web
Takto vytvoříte účet v Google Merchant Centru, který se propojí s vaším Google účtem. Účet v Google Merchant Centru nemůžete smazat, ale můžete ho nasdílet dalšímu emailu (a svůj email z účtu odpojit), nebo můžete smazat celý Google účet.
Vytvořte účet v Google Ads
Až si vytvoříte účet v Google Merchant Centru, pokračujte přihlášením do Google Ads.
Tady:
- stačí vložit URL vašeho webu a můžete začít tvorbu první kampaně
- abyste Google Ads propojili s Merchant Centrem, musíte v administraci použít vaše uživatelské číslo – to najdete v pravém horním rohu obrazovky rozhraní Google Ads
- potom se vraťte do Merchant Centra a přihlaste se
- v pravém horním rohu v Merchant Centru klikněte na ikonku Nastavení (tři svislé tečky)
- v části Propojit účet najděte uživatelské číslo vašeho účtu v Ads
- klikněte na Propojit
Nezapomeňte na Google Analytics
Abyste mohli analyzovat výsledky vašich kampaní v Google Shopping, je dalším důležitým krokem vytvoření účtu v Google Analytics a jeho propojení s vaším Ads účtem.
Nejdříve:
- běžte do Google Analytics a vytvořte si zde účet
- vyplňte požadované informace a registraci potvrďte
- přejděte do administrace a klikněte na Propojení s Ads
- vyberte správné uživatelské číslo a dejte Pokračovat
- následně vyplňte požadované informace a klikněte na Propojit účty
Takto propojíte všechny vaše účty a můžete nahrát váš produktový feed do Google Merchant Centra. Chcete z vašeho stávajícího produktového feedu vytvořit feed pro Google Shopping? Vytvořte si účet v Mergadu a zvládnete to za pár kliknutí.