Mergadova aplikace Seznam Index Checker vám pomůže mít přehled o zaindexovaných stránkách na Seznamu. Je vhodná nejen pro e‑shopy, ale využijete ji i pro další stránky, jako například blog. O praktickém využití Seznam Index Checkeru jsme si povídali s Martinem Čtvrtníčkem z agentury Besteto.
Vysvětlíš nám na začátek, co je to indexace?
Indexace je důležitá pro získávání návštěvnosti z přirozeného vyhledávání na Googlu nebo Seznamu. Je to vlastně první krok k tomu, aby vyhledávač nějakým způsobem s vaší stránkou počítal. On se o stránkách totiž může dozvědět různými způsoby. Například vyhledávači řeknete, že tato stránka existuje, a nebo se sama naváže na nějaký externí odkaz z jiného webu. Pomocí prolinkování na vašem webu potom vyhledávač bude vědět, že tam váš web je, že má nějaké podstránky a bude je jednotlivě procházet.
Ale zejména u Seznamu může být tento proces dost pomalý. Co Seznam Index Checker dělá, je, že vezme jednotlivé adresy podstránek na webu a každou URL adresu pošle Seznamu, aby si ji prošel a případně zaindexoval.
Jaké je podle tebe využití Seznam Index Checkeru?
Pokud se budeme bavit o e‑shopech, tak ho můžeš pustit na normální produktový feed, a potom zaindexovat jenom produktové stránky, a nebo můžeš použít další export se site mapou, kde budeš mít všechny podstránky. Je vhodný například pro nové e‑shopy, které vůbec nejsou zaindexované v Seznamu. Seznamu to může trvat i několik měsíců, než zaindexování proběhne.
Jaký postup doporučuješ novým e‑shopům?
To, co doporučuji na nových e‑shopech já, je vzít si hlavní stránku a kategorie a ty si ručně přidat do Seznamu pomocí stránky, která na to existuje. Zbytek i se site mapou si vložit do Mergada přes Seznam Index Checker. Pokud zákazník případně bojuje s tarifem a nechce další export, ať přidá pouze produktový feed a na něm aplikaci spustí.