Největší zbožové srovnávače v Německu
I zbožové srovnávače mají v německé e‑commerce nezastupitelnou úlohu. Prostor, kde se prosadit, nabízí zejména tři největší: Idealo, Billiger, Ladenzeile.
Co musí e‑shop při vstupu na německý trh splňovat:
- Buďte legislativně bez poskvrnky – dbejte ve své firmě na dodržování všech právních povinností.
- Web bez chyby – mějte stránky přeložené a lokalizované od rodilého mluvčího, služeb rodilých mluvčích využívejte i pro zákaznický servis.
- Impressum a všeobecné obchodní podmínky jsou povinné – e‑shopy musí mít na webu obsaženou podstránku s důležitými, právními informacemi o subjektu (název a adresa společnosti, e‑mail, fax, telefon, zástupce společnosti, sídlo společnosti a rejstříkový soud, IČ a DIČ, subjekt odpovědný za obsah na webu).
- Vystupujte jako německá společnost – s předchozím bodem souvisí i to, že pokud máte německé sídlo firmy, budete pro německé zákazníky důvěryhodnějšími.
- Němci slyší na silný brand – odlišujte se, posilujte vztah s obchodními partnery, budujte brand dopředu pomocí silného, zajímavého obsahu.
- Získejte certifikáty – Němci hodně dají na potvrzení kvalit e‑shopu certifikáty, nejznámějším z nich je Trusted Shops (viz druhý díl článku), certifikace pro e‑shopy však v Německu probíhá na spousta úrovní, i zde tak platí pořekadlo čím víc, tím líp.
Idealo
Idealo je nejpopulárnější srovnávač v Německu s téměř 20 lety praxe v oboru. Má několik evropských mutací. Probíhá na něm více než 1,3 milionů zobrazení denně, najdete zde víc jak 50000 e‑shopů a přes 330 milionů produktových nabídek. Není zde možné biddovat, inzerce se zobrazuje jen na základě ceny zboží. Pomocí Mergada dokážete data pro Heureku či Zboží.cz překonvertovat na data pro Idealo.
Billiger
Billiger je druhý nejpoužívanější německý zbožák. Jeho zákazníci mohou vybírat zboží z více jak 58 000 e‑shopů. Kromě klasického zboží jako je spotřební elektronika, móda či sportovní potřeby Billiger nabízí srovnání cen za elektřinu, plyn nebo letenky. Mergado umí z formátů pro Heureku či Zboží.cz překonvertovat data i do formátu pro Billiger.
Ladenzeile
Třetí z nejvýraznějších německých zbožáků je provozovaný společností Visual Meta, která pod sebou má i zahraniční mutace Ladenzeile – Shopalike. V produktových nabídkách tohoto srovnávače najdeme vše od módy, bot, doplňků, šperků, hodinek až po nábytek. Jeho nabídka zahrnuje více než 70 milionů produktů z 3780 různých obchodů. Mergado s Visual Meta v současnosti navazuje užší spolupráci. Pokud zvažujete obchodování skrze Ladenzeile (či Shopalike), můžete se v Mergadu těšit na rozsáhlou nápovědu, která vám pomůže zvládnout všechna úskalí inzerce na těchto zbožácích.
Specializované srovnávače
Pokud obchodujete v určitém specifickém odvětví, máte v Německu k dispozici množství specializovaných srovnávačů, kde vaše zboží osloví více skutečných zájemců a nezanikne v hromadě různorodých nabídek.
Conrad
Conrad je firma z více jak 95 letou historií, která spojuje tradici a pokrok. Její základ tvoří internetový obchod s elektronikou pokrývající většinu území Evropy. Produktové portfolio Conradu obsahuje okolo milionu produktů od součástek, přes techniku pro dům a zahradu až po multimédia a profesionální audio a video techniku. Mezi jeho mutace patří i česká varianta.
Moebel
Moebel se od roku 2007 specializuje na online prodej nábytku a doplňků pro bydlení. Najdete zde více než 3 miliony kusů nábytku od 250 internetových obchodů a až 5000 prodejců. Zákazníci v jeho nabídce najdou jak sezónní a designový nábytek, tak i nábytek na zakázku a množství dekorací.
Zalando
Zalando patří ke špičce mezi prodejci módy. Jeho sortiment sestává z téměř 2000 mezinárodních značek a přibližně 250000 produktů. Navštíví ho více než 200 milionů zákazníků za měsíc. Zalando obchoduje v téměř dvou desítkách evropských států, v nedávné době vstoupilo také do České republiky.
Další informace o německé e‑commerce si necháme na zítřejší pokračování. V něm se podíváme, s jakými formáty vám v Německu Mergado pomůže uspět, a řekneme si, jaké platby zde má smysl nabízet a služby kterých dopravců využívat. Tak jako vždy nebude chybět několik tipů na to, jak se v očích zákazníků stát více německým e‑shopem.