Segmentujte feed účinně a vydělávejte s e‑shopem ještě víc

Petra Marková
26. 3. 2020
3 minuty čtení
Segmentujte feed účinně a vydělávejte s e-shopem ještě víc

Pokud se feed naučíte správně segmentovat, získáte prostředek pro snazší řízení inzerce na zbožácích. Pomocí rozčlenění feedu jednoduše odhalíte, který typ sortimentu je pro vás ziskový a na jaké části je dobré feed rozdělit. Proto jsme pro vás sepsali návod, jak si účinnou segmentaci v Mergadu nastavíte i s využitím vylepšených maker.

Pokud se feed naučíte správně segmentovat, získáte prostředek pro snazší řízení inzerce na zbožácích. Pomocí rozčlenění feedu jednoduše odhalíte, který typ sortimentu je pro vás ziskový a na jaké části je dobré feed rozdělit. Proto jsme pro vás sepsali návod, jak si účinnou segmentaci v Mergadu nastavíte i s využitím vylepšených maker.

Zefektivněte každodenní marketingové úkony

Ať už se segmentací začínáte, anebo ji řešíte na denní bázi, je důležité vědět, že při rozčlenění feedu na části musíte sledovat společné hodnoty či parametry. Nejtypictěji segmentaci využijete při nastavování ceny za proklik.

U nerozčleněného feedu hrozí, že se za proklik všem položkám přiřadí stejné hodnoty (např. HEUREKA_CPC). Některé produkty na dosažení vyšších pozic potřebují více nákladů, jiné naopak méně.

Tipy úkonů, při kterých segmentaci feedu využijete

1. Cenové hladiny

Nejzákladnější rozčlenění produktových dat podle cenových hladin je v Mergadu jednoduché – na jediný klik si ho vytvoříte pomocí předchystaného makra.

2. Dostupnostní hladiny

Tento druh segmentace sa odvíjí od doby, za jakou je možné dané zboží dodat. V praxi tak nastavíte produktům, které máte skladem, vyšší bidding než sortimentu, na jehož dodání na e‑shopu čekáte víc dní. Šikovná makra využijete i v tomto případě. Pohodlně si jimi nastavíte export pro českou či slovenskou Heureku.

3. Konverzní hladiny

Při nastavování konverzních hladin je dobré využívat data z Google Analytics. Konverzní poměr do Mergada dostanete snadno pomocí appky Bidding Fox Elements a elementu BFE_GA_CONVERSION_RATE (za období 1 den, 7 dní nebo 30 dní). A funkci maker využijete i v tomto případě – pomocí námi předchystaného makra si na pár kliknutí vytvoříte např. 10 konverzních hladin.

Pokud máte bidding podle konverzních hladin nastavený, vaše zboží se pod vlivem sezónnosti stane více konverzním. V Mergadu se tak sortiment automaticky dostane do lepší konverzní hladiny, ve které je nastaven vyšší bidding a automaticky se tak pokusí dosáhnout vyšší pozice i na zbožových srovnávačích.

4. Maržové hladiny

Pokud máte přehled o marži jednotlivých produktů na e‑shopu, zvolte tento typ segmentace feedu. Hodnoty dostanete do Mergada jednoduše přes import CSV souboru pravidlem pro Import dat.

  • Na stránce Elementy si vytvoříte nový element, skryjete si ho pro výstup, díky tomu ho neexportujete do výstupného feedu.
  • Následně si přes pravidlo Import datového souboru nahrajete CSV soubor s hodnotami marží.
  • Na stránce Produkty si vytvoříte výběr pro jednotlivé maržové skupiny. Využít můžete i některé z předchystaných maker. Nezapomeňte si před jejich spuštěním změnit element, podle jehož hodnot se výběry tvoří.
  • Na závěr pro jednotlivé výběry nastavte konkrétní bidding, např. pomocí pravidla Hromadně přepsat podle výběru.

Toto jsou nejčastější možnosti segmentování feedu, které e‑shopaři a marketéři v Mergadu využívají k dosažení lepších výsledků inzerce. S jeho nastavováním vám pomůže i další nová funkcionalita – plánovač pravidel.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.