O placeném vyhledávání
Od října 2014 rozšířilo Zboží.cz aukční princip výpočtu ceny reklamy také do výsledků vyhledávání. Inzerující e‑shopy stanovují maximální nabídku za proklik pomocí XML elementu MAX_CPC_SEARCH nebo v administraci Zboží.cz.
Naproti tomu maximální nabídku za proklik z produktové karty definují e‑shopy XML elementem MAX_CPC.
O statistikách provozovny
Statistiky Provozovny má Zboží.cz v administraci již delší čas. Až nyní je však využít k posouzení výsledků inzerce ve vyhledávání a v kartách skutečně lze. Statistiky provozovny vypadají asi takto:
Porovnávejte mezi sebou řádky „Produkty — aukční prokliky“ a „Fulltext — aukční prokliky“. Ostatní řádky jsou pro historická data. Jejich popis zobrazíte kliknutím na ikonu nápovědy.
Co na to pan Mergado
Jsem rád, že Zboží.cz dotáhlo statistiky do použitelného stavu. První výsledky ochabují hysterii, která mne jala v minulých čtrnácti dnech. I přesto si kontrolujte svá data pečlivě. Jsou e‑shopy, kde inzerce ve vyhledávání Zboží.cz funguje dobře, ale jsou i takové, kde mají uživatelé velmi nízký konverzní poměr, což tuto část inzerce prodražuje.
Statistiky Provozovny najdete v administraci Zboží.cz, v části Provozovna –> Statistiky provozovny.