Spočítejte si, zda se vašemu e‑shopu prokliky z placeného vyhledávání Zboží.cz vyplácí!

Pan Mergado
10. 11. 2014
1 minuta čtení
Statistiky provozovny Zboží.cz

Od minulého pondělka vrací Statistiky provozovny v administraci Zboží.cz čísla, která k vyhodnocení inzerce využít lze. Najdete v nich výsledky inzerce na produktových kartách i v placeném vyhledávání. Tyto dvě skupiny prokliků tak lze snadno porovnat.

O placeném vyhledávání

Od října 2014 rozšířilo Zboží.cz aukční princip výpočtu ceny reklamy také do výsledků vyhledávání. Inzerující e‑shopy stanovují maximální nabídku za proklik pomocí XML elementu MAX_CPC_SEARCH nebo v administraci Zboží.cz.
Naproti tomu maximální nabídku za proklik z produktové karty definují e‑shopy XML elementem MAX_CPC.

O statistikách provozovny

Statistiky Provozovny má Zboží.cz v administraci již delší čas. Až nyní je však využít k posouzení výsledků inzerce ve vyhledávání a v kartách skutečně lze. Statistiky provozovny vypadají asi takto:

Statistiky Zboží.cz

Porovnávejte mezi sebou řádky „Produkty — aukční prokliky“ a „Fulltext — aukční prokliky“. Ostatní řádky jsou pro historická data. Jejich popis zobrazíte kliknutím na ikonu nápovědy.

Co na to pan Mergado

Jsem rád, že Zboží.cz dotáhlo statistiky do použitelného stavu. První výsledky ochabují hysterii, která mne jala v minulých čtrnácti dnech. I přesto si kontrolujte svá data pečlivě. Jsou e‑shopy, kde inzerce ve vyhledávání Zboží.cz funguje dobře, ale jsou i takové, kde mají uživatelé velmi nízký konverzní poměr, což tuto část inzerce prodražuje.

Statistiky Provozovny najdete v administraci Zboží.cz, v části Provozovna –> Statistiky provozovny.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.