O Hledejceny.cz
V tajném seznamu seznamu vyhledávačů zboží jsem o Hledejceny.cz mluvil jako o vyhledávači, menší velikosti, kde ovšem může mít smysl inzerovat. Vyjádřeno čísly patřila, podle NetMonitoru, v březnu 2012 vyhledávači Hledejceny.cz 5. příčka mezi auditovanými vyhledávači zboží, co do počtu reálných uživatelů. Návštěvnost se pohybovala kolem cca 9.000 reálných uživatelů denně. Hledejceny.cz přitom nabízí výhradně placenou inzerci. Ta může být v řadě segmentů silně rentabilní.
O Mladé frontě
Ani ne před rokem koupilo vydavatelství Mladá fronta brněnskou Cpress Media, provozovatele internetových magazínů, v čele s Živě.cz. Tím Mladá fronta zdvojnásobila velikost internetových titulů co do návštěvnosti. Když odpověděl Petr Bednář, ředitel Online divize Mladé fronty, v NetClubu na otázku „…Kolik prostředků má v současné době Mf na případné akvizice?…“, slovy: „…Vždy záleží na konkrétním projektu. Jsou možné miliony, desítky i stovky milionů, záleží na tom, jak vyhodnotíme potenciál projektu…“, bylo jasno. Aktivní přístup k rozvoji internetového portfolia, spolu s připravenými prostředky pro akvizice, učinil z Mladé fronty skutečnou štiku českého internetového rybníku.
A co na to pan Mergado
Rychlá štika získala samostatně plovoucí rybku českého internetu. Pro Hledejceny.cz to může být veliká příležitost. Doposud stálo samostatně, bez podpory velké mediální skupiny. Mezi TOP vyhledávači zboží to byla vyjímka. Podívejme se např. na Zboží.cz, které podporuje portál Seznam.cz, Heureka spolupracuje s řadou partnerů, včetně např. Centrum Holdings, Hyperzboží.cz patří do skupiny HyperMedia atd. Samostatná rybka by se tak mohla přidat k hejnu magazínů s denní návštěvností přes 2 mil. reálných uživatelů. Pokud se jí z toho podaří vytěžit, poroste. Má to ale řadu podmínek, a tak se nechme překvapit. Každopádně nás čeká spíše postupná evoluce, než nárazová revoluce v uspořádání poměrů mezi vyhledávači zboží.