Nový vzhled Zboží.cz

Další den, který si zaslouží zapsat do našich projektových deníků je právě dnes. Nejen proto, že Zboží.cz přestalo aktualizovat data e‑shopů ze starého formátu XML, ale také proto, že nasadilo nový vzhlednové funkce. Pojďme se na novinky podívat.

Dnešní novinky na Zboží.cz

Co uvidí běžný uživatel je především nový vzhled Zboží.cz. Ten navazuje na dříve nasazený, moderní a čistý design. Nový prvek najdete na hlavní stránce Zboží.cz, zcela nové jsou kolekce zboží, kategorie módy jsou, podobně jako na Heurece, přizpůsobené právě módě a odlišují se od jiných kategorií. Bylo rozšířeno filtrování podle parametrů a je toho ještě víc. Zvídavý čtenář si může, po dočtení těchto řádek klikat Zboží.cz a obdivovat se vylepšené grafice. Pro budoucí pokolení přiložím v závěru článku náhledy vybraných stránek.

Podrobněji se nové grafice však věnovat nebudu. To proto, že inzerující e‑shopy by měly zajímat spíše novinky ve fungování a řízení inzerce. Novinky pro marketingové specialisty shrnu ve stručných odrážkách.

Co by měli vědět marketéři e‑shopů

  • V pátek jsem psal o tom, že Zboží.cz podporuje kategorieparametry. Toto je nyní informace zcela zásadní. Právě kvalitní zpracování kategorií může zajistit, aby se nabídka e‑shopu zobrazila v kategorii i když není v produktové kartě. Uvedení parametrů pak zajišťuje správnou viditelnost inzerce při filtrování zboží — to je nyní v kategoriích opět zásadně rozšířeno.
  • Inzerce módy dostala hlubší rozměr. Novinky by měly zlepšit zážitek uživatelů a na e‑shopy, které připraví data, přivést více zákazníků.
  • Produktové karty byly přepracovány vzhledově. Počet nabídek e‑shopů zůstal zachován.
  • Některé kategorie zboží nemusí nabídky e‑shopů do karet párovat záměrně. Zvýrazní se přínos kvalitních kategorií CATEGORYTEXT v XML (a přepis hodnot dle stromu Zboží.cz, viz pravidlo pro hromadný přepis kategorií v Mergadu).

To je, pro tento okamžik vše. Případné dotazy pište do mého zánovního diskusního fóra.

Náhledy nového Zboží.cz

Hlavní stránka Zboží.cz

Hlavní stránka Zboží.cz

Stránka kolekcí módy

Příklad konkrétní kolekce módy na Zboží.cz

Příklad konkrétní kolekce módy na Zboží.cz

Po prokliku z kolekce se zobrazí atypický detail zboží s podobným zbožím

Po prokliku z kolekce se zobrazí atypický detail zboží s podobným zbožím

Výběr podkategorií Zboží.cz má nový vzhled

Výběr podkategorií Zboží.cz má nový vzhled

Výběr podkategorií Zboží.cz lze rozbalit, je-li podkategorií hodně

Výběr podkategorií Zboží.cz lze rozbalit, je-li podkategorií hodně

Příklad filtrování v kategorii Zboží.cz

Příklad filtrování v kategorii Zboží.cz

Kategorie jiná než móda

Kategorie jiná než móda

Filtrovat podle parametrů lze i ve výsledcích vyhledávání

Filtrovat podle parametrů lze i ve výsledcích vyhledávání

Výpis nabídek v kategorii obsahuje i informace o dopravě

Výpis nabídek v kategorii obsahuje i informace o dopravě

Produktová karta se změnila vzhledem, obsah zůstal podobný

Produktová karta se změnila vzhledem, obsah zůstal podobný

 

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.