Zboží.cz tip

Kdo byl na Michalově školení optimalizace pro vyhledávače zboží ví, že element kategorie CATEGORYTEXT dopodrobna vysvětluje v případě Heureky a u Zboží.cz ho odbývá s tím, že kromě Produktových inzerátů Sklik, které v něm hledají klíčová slova, je na Zboží.cz k ničemu. To se ale změnilo a já bych na to rád upozornil.

Tedy on na to upozornil už Milan Šmíd ze Zboží.cz na Nekonferenci. Dokonce s ním vedl David Velechovský z Skliku polemiku o tom, jak postupovat při nasazování podpory nového slovníku kategorií podle Zboží.cz.

Co chtěl pan Mergado připomenout v kostce

  • Zboží.cz nově umí zpracovat kategorie CATEGORYTEXT. Kategorie má vliv na zobrazení nabídky e‑shopu v kategorii. I když se nabídka nespáruje do produktové karty, může se zobrazit uživateli procházejícímu nabídku kategorie. Příklad: kategorie plažové podložky.
  • Zboží.cz umí zpracovávat parametry PARAM. Ty využívá pro filtrování v kategoriích. Správné vyplnění parametrů e‑shopem může vést k navýšení viditelnosti inzerce. Příklad: filtování typu plavek tankiny v kategorii dámské plavky.
  • Jak kategorie, tak parametry, mají svou doporučenou strukturu. Najdete ji v nápovědě Zboží.cz.
  • Budete-li chtít převést hodnoty kategorie CATEGORYTEXT na doporučené hodnoty Zboží.cz, promyslete nejprve dopad na Produktové inzeráty Skliku.
  • Mergado vám ve své administraci, u exportů pro Zboží.cz, našeptává nové kategorie podle standardu Zboží.cz. Pro vylepšení inzerce tedy můžete využít Mergadovo pravidlo Hromadný přepis kategorií.

 

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.