V prvním díle článku o používání služby Google Ads jsme si řekli, že jejich pomocí přilákáte více zákazníků a dokážete zaujmout to publikum, které si zvolíte. Dnes si ukážeme, jak na Google Ads pomocí Mergada. (Mergado umožňuje tvorbu několika typů Google Ads kampaní. Jeho uživatelé tak mohou svoji inzerci na Google spravovat pohodlně z jednoho místa. Pojďme si založení jednotlivých kampaní představit.)
S Mergadem snadno vytvoříte několik typů Google Ads kampaní
Ve spolupráci s Mergadem můžete v Google Ads vytvořit:
- DSA kampaň
- kampaň pro dynamický remarketing
- produktovou kampaň v Google Nákupech
DSA kampaň v Google Ads
Dynamické reklamy ve vyhledávání k cílení reklam využívají weby svých uživatelů. Cílí na zákazníky, které neoslovily kampaně využívající klíčová slova. Pokud uživatel na Googlu vyhledává výrazy, které úzce souvisejí s názvy či často používanými slovními spojeními na vašem webu, služba Google Ads na jejich základě vybere vstupní stránku a vygeneruje pro reklamu odpovídající nadpis.
Specifikace feedu pro DSA
Data mezi vaším webem a službou DSA jsou přenášena pomocí CSV souboru. Při výběru informačního kanálu stránek, který budete při cílení reklam využívat, máte u DSA dvě možnosti:
- URL stránky: cílení na webovou stránku
- vlastní štítek: možnost upravovat cenovou nabídku pro jednotlivé štítky
Postup v Mergadu
Abyste mohli inzerovat pomocí DSA, je třeba vytvořit si feed (a to klidně převodem z nějakého jiného, např. z Google nákupů nebo z Heureky) ve specifikaci “Google AdWords DSA” a tento feed potom použít v Google Ads (postup přidání viz odkazy výše).
O tom, jak vytvářet DSA kampaně pomocí Mergada jsme nedávno psali v článku Zacilte na správné zákazníky z Google pomocí Mergada.
Dynamický remarketing v Google Ads
Pomocí kampaní v Nákupech Google můžete propagovat vaše zboží, zvýšit návštěvnost vašeho webu či prodejny a přilákat zákazníky, kteří u vás skutečně nakoupí. Reklamy v Nákupech Google uživatelům zobrazují obrázek a název produktu, název prodejny a další informace. A to ještě předtím, než vůbec kliknou na vaši reklamu.
Specifikace feedu pro produktové kampaně v Nákupech Google
V případě reklam v Nákupech Google se jedná o XML soubor. Specikaci, jak naformátovat produktová data, najdete na tomto odkazu. Feed v této specifikaci lze použít i pro vytváření produktových reklam na Facebooku.
Postup v Mergadu
Opět si vytvořte feed, tentokrát ve specifikaci “Google Nákupy” a tento feed potom použijte v Google Merchant Centru. Samotné reklamy se potom vytváří a nastavují v Google Ads. Postup propojení Merchant Centra a Google Ads najdete v článku Propagujte svoje zboží online pomocí Google Shopping – 1. a 2. díl.
Google je globální vyhledávač číslo jedna. Provozovatelům e‑shopů tak nabízí nespočet možností, jak se prosadit. Vyberte si ty nejvhodnější z jeho služeb, kombinujte je mezi sebou, testujte a optimalizujte feed pomocí Mergada. Díky němu dokážete přehledně spravovat inzerci z jednoho místa online. Chcete poznat fígly, které využívají odborníci pracující s Mergadem? Sledujte naše fórum.