Vyhledávače často upravují svůj vzhled i různé své služby, aby co nejvíc zpříjemnily inzerci e‑shopům, které je využívají, i lidem, kteří na nich hledají zboží. Dnes si představíme dvě změny, z nichž s jednou přichází Zboží.cz a s druhou Hledejceny.cz.
Změny na Zboží.cz
Se zásadní změnou přichází Zboží.cz. Od 1. března mění svoji minimální cenu za proklik. Vznikne tak nový ceník a na konci února se v administračním systému objeví informace o automatické změně toho stávajícího. E‑shopy by měly překontrolovat svá nastavení, např. při aukčních cenách za proklik a finanční limit. Tím tak zabrání předčasnému pozastavení kampaně pro nedostatek kreditu.
Cena za proklik bude nově nastavená podle výšky částky, za kterou e‑shop konkrétní produkt nabízí. Zboží.cz tak bude automaticky účtovat minimální cenu za proklik podle výšky prodejní ceny nabídky, a to na základě škály, do které je prodejní cena zařazená. V závislosti na prodejní ceně produktu se tedy cena za proklik bude nově pohybovat od 0,50 Kč do 2 Kč.