Změny na Zboží.cz a Hledejceny.cz

Vyhledávače často upravují svůj vzhled i různé své služby, aby co nejvíc zpříjemnily inzerci e‑shopům, které je využívají, i lidem, kteří na nich hledají zboží. Dnes si představíme dvě změny, z nichž s jednou přichází Zboží.cz a s druhou Hledejceny.cz.

Vyhledávače často upravují svůj vzhled i různé své služby, aby co nejvíc zpříjemnily inzerci e‑shopům, které je využívají, i lidem, kteří na nich hledají zboží. Dnes si představíme dvě změny, z nichž s jednou přichází Zboží.cz a s druhou Hledejceny.cz.

Změny na Zboží.cz

Se zásadní změnou přichází Zboží.cz. Od 1. března mění svoji minimální cenu za proklik. Vznikne tak nový ceník a na konci února se v administračním systému objeví informace o automatické změně toho stávajícího. E‑shopy by měly překontrolovat svá nastavení, např. při aukčních cenách za proklik a finanční limit. Tím tak zabrání předčasnému pozastavení kampaně pro nedostatek kreditu.

Cena za proklik bude nově nastavená podle výšky částky, za kterou e‑shop konkrétní produkt nabízí. Zboží.cz tak bude automaticky účtovat minimální cenu za proklik podle výšky prodejní ceny nabídky, a to na základě škály, do které je prodejní cena zařazená. V závislosti na prodejní ceně produktu se tedy cena za proklik bude nově pohybovat od 0,50 Kč do 2 Kč.

„Do určité míry reagujeme na zpětnou vazbu e‑shopů, které prodávají drobný sortiment do stokoruny. Takoví prodejci se při nastavování své reklamní kampaně chovají jinak než například prodejci spotřební elektroniky. Odlišné chování spočívá v nastavené ceně za proklik – výše prodejní ceny produktu ovlivňuje náklady na inzerci. A právě toto zohledňujeme v novém obchodním modelu,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Změny na Hledejceny.cz

Hledejceny.cz oznámilo změnu obchodních podmínek k 2.2. 2018. Jejich znění najdete zde. Portál už kromě toho připravuje svůj katalog na jaro a vylepšuje jednotlivé kategorie. Sportovci jistě ocení upravenou kategorii horských kol a ti, kdo si aktivitu představují jinak, pak budou moct nahlédnout třeba do kategorie her pro herní konzole. Hledejceny.cz také pracovalo na vylepšení hodnocení e‑shopů. Zákazníci se z něho mají dozvědět co nejvíc informací, proto doporučujeme, abyste si zkontrolovali hodnocení vašeho obchodu.

Natália Saganová

Natálka v Mergadu začínala jako copywriterka, a proto na blogu narazíte i na její články. Teď ji nejčastěji uvidíte před hledáčkem kamery nebo jako hlavní organizátorku každoročního MergadoFestu. Šéfka copy týmu nepohrdne dobrým jídlem a ráda cestuje, nejlépe obojí dohromady. Je milovnice jógy, dobré knihy a tance.